Goede marketing wordt met liefde bedacht.

29 mei 2022 | In The Picture

‘Goede marketing is je klanten kussen’.

Goede marketing wordt met liefde bedacht.

Oplossingen waar de klant naar zoekt is met liefde gemaakt. Door jou.

Met Gialetta kus ik je bedrijf tot leven.

Om in deze overvolle wereld, vol met marketing geweld niet te verzuipen, maar te floreren. Niet louter en alleen op te vallen, maar langdurige klantrelaties aan te gaan. Is van cruciaal belang.

Er is urgentie.

De schreeuw om die echte connectie. echte verhalen en die voelbare communicatie en verbinding wordt steeds luider.

De liefde. De aanraking.

Gialetta kuste onder andere:

  • Een prachtig internationaal magazine
  • Een high- end restaurant
  • en tevens met succes de gemeente Rotterdam

 

Zoals je al voelt doen wij het allemaal net wat anders. Je kunt ons vergelijken met Doornroosje. (the pun intended lees je hieronder).

Dus laten we het even concreet maken.

Voordat we hiernaar toe gaan, eerst een vraag aan jou.

Doe jij nu marketing zoals het hoort? en wat levert het jou op? Oh en wat is trouwens de rol van je personeel hierin?

Stiekem toch meer dan 1 vraag, maar hoop dat je even daar bij stilstaat voordat ik verder ga.

Nu. De concretisering. We weten namelijk als geen ander dat wollige marketingtaal niet beklijfd.

Dus we trappen af met het mooie verhaal van het mega mooie high-end restaurant dat op een dag wakker werd gekust en de hun wereld er totaal anders uit kwam te zien.

We nemen je mee naar het begin.

Ik denk dat het 8 maart was. Internationale vrouwendag. Toen dit mega mooie bedrijf dacht dat het nu echt tijd werd voor een professionaliserings stap. De droom om alleen nog maar de perfecte klanten en personeelsleden aan te trekken.

Uiteindelijk: Wat je uitzend trek je aan.

De toekomstplannen waren groot en kwamen sneller in zicht dan gepland. Hierdoor werd de noodzaak voor continuïteit van mooie klanten, het boven aan de markt blijven en het vraagstuk over het passende personeel aantrekken, steeds urgenter.

Wie weet kun jij je in deze startsituatie van deze casus herkennen? Gaat goed, maar professionalisering en personeel is toch wel een punt op de agenda.

O ja. Nog even tussendoor. Wie is toch die vrouw die je op de foto ziet. Nou dit is het gezicht van Gialetta. Ze heet Gitty van Doorn- Stolk. Ze vergelijkt zichzelf ook weleens met een Fiat 500. Klein en Pittig.

Maar we gaan verder. Gitty voelde aan alles dat de chef even een beetje moest slikken, want zoveel liefde voor het vak en het personeel dat uit de intake kwam moest en zal het oppervlakte bereiken en voelbaar worden in alles.

Dus Gialetta flipte het script. Geen gelikte borden-plaatjes online. Nee het bedrijf kwam echt tot leven, door het personeel en de klanten het podium te geven.

‘Moments’. Het concept, was geboren.

Het restaurant werd belicht vanuit: Momenten om te vieren. Momenten om te creëren, zowel voor klant als personeel. Een artistieke inslag om het geheel van klasse te voorzien en scroll stoppend te maken.

Want zo offline, zo online en weer terug. 1 voelbaar en kloppend geheel.

Ze hadden trouwens al eerder om tafel gezeten met een concept/ marketing bureau..

Toen duurde het een jaar. en nu binnen 1,5 maand stond er een waanzinnig kloppend concept én werd het ook van A tot Z uitgevoerd door experts. en geplaatst. niet te vergeten.

Een dikke voelbare kus, die nog lang voelbaar is en hen online tot leven heeft gewekt.

Met als resultaat:

Personeel die staat te springen. Klanten die zich echt gezien en gehoord voelen en terug blijven komen.

Ik heb zo het idee dat je nu al een beter beeld hebt, maar nog niet een compleet.

Dus laat ik je mee nemen in een andere invalshoek.

We starten deze keer in Londen.

Bij een heel groot internationaal magazine.

In een tijd dat print magazines echt bedreigd werden door online.

Wat konden ze doen om abonnees te behouden? Wat konden ze doen naast online gaan?

Juist, Gialetta bedacht weer een idee,  gestoeld op de sociologische en neurologische achtergrond. een reallife magazine experience.

Deze keer van offline naar online en weer terug.

Mensen houden van mensen en helaas tot nu toe springen feromonen nog steeds niet over via zoom. Deze stofjes die ons onbewust contact en intimiteit verschaffen. Die mensen onbewust naar elkaar toe trekt of afstoot.. live is dus nog altijd erg belangrijk.

We creëerden een levensecht magazine.

Maar voordat dit plaatsvond konden, lezers online hun eigen voorkant vormgeven en deze kwam ook echt daadwerkelijk op hun mat.

Pfoe, wat een logistieke uitdaging. Zeer de moeite waard, want wat bleek, lezers spaarden de magazines.

De ruilcorner was geboren. Als fractie van de gehele experience.

Stel je namelijk voor: de deuren zijn van papier, zoals het magazine. Je loopt in de volgorde van het magazine en dan de wijn sectie die louter een proeverij aan een saaie tafel of bar…

Nee, je loopt eerst over een zandpaadje tussen de wijnranken naar een Franse boerderij en daar. daar was de tafel vol heerlijke wijnen…

Je krijgt nu vast een beeld, zo was de gehele experience ingericht. Een totaal beleving.

Het resultaat:

Er ontstond een hechte online en offline community die ook echt de print wilde ontvangen en een geheel nieuw verdienmodel er naast.

Voel jij je nu geïnspireerd. geïntrigeerd. en wil je weten hoe wij van jouw bedrijf of product een hele diepgaande beleving kunnen creëren waardoor niet alleen klanten, maar ook personeel voor je in de rij staan te springen?

“involve me and your customers will be for ever yours”.

Ben je toe aan een nieuwe kijk op marketing. En wil jij je marketing budget effectief inzetten op zowel klanten als personeel..

Dan kussen wij jou graag wakker, met onze love potion for your brand.

Gitty zegt altijd marketing is uit. Belevenissen zijn in.

Neem vrijblijvend contact op met. team@gialetta.com of 0614483548 of neem een kijkje op www.gialetta.com

Alle blogs